Informatie voor de selectie van kansrijke openbaar vervoer relaties
Grip op onzekerheid in mobiliteitsbeleid
Predictive Digital Twin technologie in een participatieproces
Het gebruik van C-ITS om de responstijd van ambulancezorg te verminderen in gesimuleerd stedelijk verkeer
Real-time voorspellen van drukte op treinperrons op basis van actuele vertragingen
Routekaart mobiliteitstransitie voor bestuurders met lef
Verluwen, hoedoedegijda?
Kunnen gemeenten de gezondheid bevorderen door het stimuleren van actief transport? De resultaten van een structureel vergelijkingsmodel
Fietsveiligheid door de ogen van jongeren: subjectieve fietsveiligheid langs schoolroutes in Vlaanderen
De rol van wandelen en fietsen in het beweeggedrag van de Nederlandse bevolking
Vervoering en verwondering: de reiservaring meer centraal!
Nu eens een nuchter verhaal over mobiliteitshubs; geen heilige graal, maar wat dan wel?
Attitudeveranderingen: belang voor verkeersmodellen en ex-ante evaluaties van beleidsopties. Een discussiepaper
Attitudes kunnen veranderen onder invloed van mobiliteitsgedrag en de gebouwde omgeving. In dit discussiepaper stellen we dat dit belangrijke consequenties zou moeten hebben voor modellen en ex-ante evaluaties van beleidsopties. In dit paper leggen we uit waarom attitudes kunnen veranderen, hoe attitudes in de huidige gedragsmodellen zijn opgenomen, en hoe ze de ex-ante beoordeling van mogelijke beleidsopties kunnen beïnvloeden.
download dit artikelOp het spoor reizen door Europa: een cartografie van grensoverschrijdende treinverbindingen
Door alle grensoverschrijdende treinverbindingen in Europa in kaart te brengen analyseert dit artikel in hoeverre het huidige aanbod van internationale treindiensten een adequaat uitgangspunt vormt om de beoogde impuls voor het internationale treingebruik. Geconcludeerd wordt dat de verschillen binnen Europa groot zijn. Kansrijke opties worden niet altijd benut.
download dit artikel